Dersin Adı | Matematiksel İktisat II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ECON 214 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ekonomide kullanılan dinamik analizin temel esaslarını öğrencilere tanıtmaktır. Özellikle, sürekli ve ayrık zaman metotları üzerinde durulucaktır. Birinic ve yüksek derece diferansiyel ve difereans denklemlerinin öğrenilmesi ile elde edilen araçlarla, dinamik denklemler sistemi ele alınarak denge analizi yapılması sağlanacaktır. Son olarak, dinamik optimizasyon ve özellikle optimal kontrol teorisi öğretilecektir. Tüm bunlar ekonomide kullanılan çeşitli dinamik modellere uygulanarak ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders ekonomideki dinamik analize odaklanır. Aşağıdaki konu başlıkları incelenecektir; birinci derece diferansiyel ve diferans denklemleri, yüksek derece diferansiyel ve diferans denklemleri, dinamik denklemler sistemi, denge analizi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar ve Optimizasyon | Chiang (2005) Chapter 11 |
2 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar ve Optimizasyon: Ekonomik Örnekler | Chiang (2005) Chapter 11 |
3 | Kısıtlı Optimizasyona Giriş | Chiang (2005) Chapter 12 |
4 | Lagrange Çarpanı ve Kısıtlı Optimizasyon | Chiang (2005) Chapter 12 |
5 | Lagrange Çarpanı ve Kısıtlı Optimizasyon: Ekonomik Uygulamalar | Chiang (2005) Chapter 12 |
6 | Kısıtlı Optimizasyon: Zarf Teoremi ve Ekonomik Uygulamalar | Chiang (2005) Chapter 13 |
7 | Kısıtlı Optimizasyon ve Kuhn Tucker Koşulu | Chiang (2005) Chapter 13 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ekonomik Dinamikler ve Integral Hesabı | Chiang (2005) Chapter 14 |
10 | Birinci Derece Diferansiyel Denklemler | Chiang (2005) Chapter 15 |
11 | İkinci Derece Diferansiyel Denklemler | Chiang (2005) Chapter 16 |
12 | Birinci Derece Fark Denklemleri | Chiang (2005) Chapter 17 |
13 | İkinci Derece Fark Denklemleri | Chiang (2005) Chapter 18 |
14 | Ara Sınav | |
15 | Diferansiyel Denklemler Sistemi: Denge Analizi | Chiang (2005) Chapter 19 |
16 | Optimal Kontrol Teorisi ve Ekonomik Uygulamalar | Chiang (2005) Chapter 20 |
Ders Kitabı | Chiang, A.C., ‘Fundamental Methods of Mathematical Economics\', McGraw Hill, 2005, 4. Baskı |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Chiang, A. C., Elements of Dynamic Optimization, Waveland Press Inc., 2000 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 22 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 19 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. | |||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. | |||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. | X | ||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. | X | ||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. | |||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. | |||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. | |||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest